De 3 pijlers van SEO

SEO (of te wel: zoekmachine optimalisatie) bestaat uit meer dan 250 factoren die bepalen hoe goed jij het doet met jouw website. Al deze factoren zijn van belang om te optimaliseren om zo goed mogelijk online vindbaar te zijn. Dat is voor jou natuurlijk harstikke belangrijk, anders zul je niet goed gevonden worden door mogelijke klanten. Deze 250 factoren kunnen we simpelweg eigenlijk verdelen in 3 pijlers. Deze 3 pijlers gaan we dan ook bespreken in dit artikel. De pijlers zijn: techniek, content & autoriteit.

Welke pijler is het belangrijkst?

Het is zo dat de ene pijler niet zonder de andere kan. Al deze pijlers moeten dus goed ingericht zijn, wil je goed scoren. Toch is het zo dat de pijler autoriteit een stuk belangrijker wordt geacht dan de andere pijlers. Er wordt gezegd dat 65% van je SEO wordt bepaald aan de hand van je website autoriteit. Hoe beter en hoger jouw autoriteit, hoe beter je SEO resultaten dus ook zullen zijn.

Techniek & content sneeuwen dus een beetje onder, maar zijn toch harstikke belangrijk. Je wilt immers de bezoeker een zo goed mogelijke ervaring bieden als die op jouw website komt. Een goede ervaring bestaat niet alleen content die aansluit bij de zoekintentie van de bezoeker. Je wilt ook niet dat deze persoon lang moet wachten voordat de pagina geladen is. Vandaar dat techniek ook zo belangrijk is.

Ingewikkeld

Voor een leek is SEO erg ingewikkeld, omdat er zoveel bij komt kijken. Aan te raden is dan ook om te kiezen voor een SEO consultant inhuren. Iemand die verstand heeft van wat er nodig is voor jouw website. Iedere website verschilt natuurlijk dus het is niet zo dat het overal hetzelfde werkt. Een aparte strategie is hiervoor enorm belangrijk. Wij wensen je veel succes bij het vinden van een ideale SEO consultant!